WAT EEN DAG!


HIGH(IMPACT)LIGHTS

We kijken graag terug op de hoogtepunten van deze dag!

PAUL DELNOOZ

Wat kun je als docent of leidinggevende doen om de prestaties van leerlingen en studenten te verbeteren?

HERMAN DE REGT

Het snapgevoel... snap jij hem?

"Wat een inpirerende dag, ik kan er morgen meteen mee aan de slag!"

AAN DE SLAG IN DE KENNISSESSIES

Na de keynotes zijn we aan de slag gegaan in groepen. Ieder met zijn eigen ontwikkelingsvraag en interesses. Gebruik de buttons hieronder om meteen naar jouw kennissessie te gaan, of blader gewoon lekker verder door dit magazine.

Dominique “Het kan toch niet zo zijn dat een student 5 jaar op de opleiding zit en dan in juni nog in spanning moet afwachten bij de telefoon of je wel of niet geslaagd bent”. Een van de mooie uitspraken van Dominique Sluijsmans in haar korte uitleg over het boek “Wijze Lessen”. Er zijn nog meer cadeautjes om uit te pakken in de bijdrage van Dominique: toetsen zijn er om van te leren en om de docent bij te sturen in het programma, herhaling is belangrijk om de vergeetcurve te doorbreken en voorkennis is een belangrijke voorspeller van het leren.

En de vraag “heeft iedereen het begrepen?” geeft misschien niet de juiste antwoorden als je wilt controleren of iedereen het begrepen heeft. Dominique stelt dat de kwaliteit van de vraag, de kwaliteit van het antwoord bepaalt.  Stof om over na te denken om ook hier tot het “snapgevoel” te komen.  

High Impact Teacher van het jaar 2019:

LINDA VELDHUIJZEN VAN ZANTEN, mboRIJNLAND

Van harte gefeliciteerd Linda! Bekijk het filmpje over de bekendmaking, een interview met de andere genomineerden en natuurlijk een interview met Linda.

JOHAN
GOOSSENS